PALVELUEHDOT
Yleiset sopimusehdot - kuluttajat
Sopimus asiakkaan ja yrityksen välillä syntyy, kun asiakas hyväksyy hänelle annetun tarjouksen ja yritys vahvistaa sopimuksen syntymisen.
Muuttopalvelu ei sisällä seuraavia palveluita, paitsi jos näin on erikseen sovittu:
kalusteiden ja kodinkoneiden irrotukset/kiinnitykset, sekä kalusteiden purku/kasaus.
kiinteistön pintojen suojaaminen
arvoesineiden kuljetus
pianojen tai muiden raskaiden esineiden siirrot
vaaraa aiheuttavien esineiden kuljetus esim. räjähteet tai syövyttävät aineet (asiakas on velvollinen korvaamaan yritykselle aiheutuneet vahingot, jos vaaraa aiheuttavista esineistä tai aineista ei ilmoiteta.)
siivous
muuttolaatikot
Velvollisuudet
Asiakkaan pitää kertoa seikoista, joilla voi olla merkitystä muuton suorittamisessa:
irtaimiston määrä, pinta-alat sekä varastotilat
sisäänajotie ja hissien toimivuus (jos hissi ei toimi, ja meille on ilmoitettu, että hissi on käytössä, veloitamme 100€-200€ lisämaksun, riippuen kerroksesta)
tavaramäärän lisääntyminen, irtaimiston määräarvion jälkeen
Yrityksellä on salassapitovelvollisuus tiedoista, esineistä ja niiden arvoista.
Toimeksiannon peruuttaminen
Tilaajalla on oikeus peruuttaa toimeksianto. Mikäli peruutus tehdään vähintään viisi arkipäivää ennen sovittua muuttopäivää. Jos toimeksianto perutaan vähemmän kuin viisi päivää ennen sen alkamista, perimme 70% sovitun tilauksen hinnasta. Jos toimeksianto perutaan samana päivänä tai sen alettua jo perimme täyden hinnan sovitusta tilauksesta.
esimerkiksi asiakkaan virheellisesti suorittama pakkaaminen, purkaminen, lastaaminen, epätäydellinen tai virheellinen tavaroiden merkitseminen, asiakkaan antama virheellinen ohjeistus
tavaroita, jotka ominaisuuksiensa takia ovat erityisen herkkiä pienille vaurioille tai sään vaihteluille muuttojen yhteydessä (esim. kasvit, ruoka, lämpöherkät tavarat, vähäiset vahingot kalusteiden pinnoissa)
elektronisiin laitteisiin tulleet vauriot, jotka ovat syntyneet vaikka muuttopalveluyritys on osoittanut riittävää huolellisuutta
esineelle sattunut vahinko johtuu yksinomaan esineen huonosta laadusta. (huono kunto, väärin kasattu)
Reklamaatio
Reklamaatiot tulee hoitaa 72 tunnin kuluttua muutosta viimeistään, ja niistä tulee antaa ilmoitus kirjallisena tai muuten todistettavasti.
Jos asiakkaan ja muuttopalveluyrityksen välillä tulee erimielisyyksiä, ne hoidetaan ensisijaisesti kahdenkeskisesti ja pyritään pääsemään sopimukseen.